Stupeň tehotenstva a náročnosť cvičenia

Šport

Stupeň tehotenstva a náročnosť cvičenia

Pred samotným rozhodnutím začať, prípadne pokračovať so športom je potrebné poradiť sa s Vašim gynekológom. Nie každý priebeh tehotenstva umožňuje aktívny pohyb.
V období prvých troch mesiacov sa cvičenie neodporúča. Ak prebieha tehotenstvo bez komplikácii je vhodné začať od 4. mesiaca. Vždy si ale uvedomte, že cvičenie je pre Vás zábava a výkony nie sú dôležité. Najdôležitejší je Váš pocit a radosť zo samotného cvičenia.těhotná žena.png
Počas tehotenstva sa mnohokrát objaví zvýšená únava. Cvičenie s nižšou intenzitou je napriek tomu prínosom. Podľa vyjadrenia odborníkov sa pre tehotné ženy odporúča šport 2-3 krát týždenne, doba trvania 30-60 minút. Vždy záleží na intenzite. Po nadobudnutí kondície, predovšetkým u žien, ktoré dovtedy necvičili, sa môže intenzita mierne zvyšovať.

Šport v tehotenstve – žiadne chudnutie ani zvyšovanie kondície

Je potrebné si uvedomiť, že šport v tehotenstve nie je o zvyšovaní kondície, ani o chudnutí. Mohlo by to viesť k ohrozeniu zdravého vývoja dieťaťa. Optimálne priberanie v tehotenstve a jeho kontrola je dôležité, odporúča sa pribrať maximálne 9 kg. Počas dojčenia sa rýchlo stratia.

Vhodné športy v tehotenstve

Chôdza– je najvhodnejšia pohybová aktivita. Najmä v prírode prevetrá myseľ a zlepší náladu. A prechádzka vo dvojici s partnerom Vás obohatí obidvoch. Nemusíte sa obávať ani rýchlejšej chôdze, zlepší Vám kondíciu
Pilates pre tehotné– forma cvičenia s primeranou náročnosťou je zameraná na posilnenie a spevnenie celého svalstva. Povzbudí lymfatický systém, spevní panvové dno a na záver zahŕňa aj relaxáciu. Po tomto druhu cvičenia sa budete cítiť mimoriadne sviežo.
Plávanie– najvhodnejší druh športu pre budúce mamičky, predovšetkým v posledných troch mesiacoch tehotenstva. Voda Vás nadnáša a Vy sa cítite ľahšie a obratnejšie. Odporúča sa aj kúpanie v mori. Musíte byť ale ostražité a všímať si vlny, ich náraz do bruška by Vám aj dieťatku mohol ublížiť. Hygiena je na prvom mieste – je vhodné mať relevantné informácie o kvalite vody v jazerách a na kúpalisku. Aktuálne informácie nájdete na web stránkach Úradu verejného zdravotníctva.mladý pár.jpg
Nevhodné športy počas tehotenstva– lyžovanie, korčuľovanie, tenis, posilňovanie, bicyklovanie, jazda na koni a všetky druhy športov, kde hrozí riziko pádu. Počas tehotenstva sa Vám vytvára hormón relaxín, ktorý uvoľňuje aj Vaše kĺby, šľachy a väzivá a tým omnoho viac priťahujete pády.
Pri akejkoľvek športovej aktivite v tehotenstve vždy dodržujte pravidelný prísun tekutín a výživných látok.